HALAMAN

Isnin, 30 April 2012

5 selebriti wanita paling cantik di MALAYSIA

assalamualikum...
jom,kita cuci mata tengok sapalah artis yang mendapat undian tertinggi untuk dinobatkan sebagai artis paling cantik di MALAYSIA...
dan ape pendapat korang?
cantik ker?




Pilihan pertama kami sudah tentunya Neelofa, pelakon yang berjaya meletakkan namanya setanding dengan senior-senior popular dalam masa kurang setahun. Seiring dengan populariti yang dikecapi, Neelofa boleh dikatakan mempunyai pakej yang lengkap sebagai selebriti, mempunyai kecantikan dan kecerdikan. Jika kena caranya, satu hari nanti dia bisa memegang takhta primadona Malaysia.




Rozita Che Wan tanpa perlu disangkal lagi kerap mencuri perhatian para lelaki dengan bentuk badannya yang ‘wow’. Walaupun usia sudah mencecah 30-an, wanita ini bagaikan menjadi idola buat para wanita di Malaysia yang ingin kelihatan cantik sepertinya. Lihat sahaja iklan Safi Rania Gold, jangan tipulah kalau mata anda tak berkelip.





Satu lagi nama yang menjadi pesaing Neelofa, iaitu Anzalna Nasir. Namanya agak perlahan menapak dalam industri hiburan, mungkin kurang kontroversi. Tetapi, wanita berusia 24 tahun ini telah muncul dalam beberapa drama bersiri seperti Suria Di Cordoba yang sedikit sebanyak mencuri perhatian penonton. Bagaimanapun, Anzalna kini tengah kemaruk bercinta dengan jejaka yang agak tampan dan tinggi orangnya. Melepaslah korang!




Namanya meletup selepas membintangi drama Gemilang. Apa lagi kalau bukan Tasha Shilla! Keunikan Tasha Shilla ialah dia mempunyai bentuk bibirnya yang nipis. Selain itu, kami suka dengan Tasha Shilla sebab dia seorang yang mudah didekati media. Lama juga tak dengar cerita pasal dia, apalah agaknya ya?







Lisa Surihani pernah bertakhta di dalam hati editor kami buat sekian lamanya sehinggalah direbut oleh Yusry, baru-baru ini. Okay, hands off! Jelita dan bijak, wanita ini sememangnya mempunyai pakej yang lengkap sebagai selebriti yang disegani. Harapnya, Lisa Surihani akan hidup bahagia bersama Yusry selama-lamanya.

Jumaat, 27 April 2012

Uwais cinta hati Sarah dan Shuib


BARU berumur 85 hari, Uwais sudah pandai 'bersembang.'
CERITA-CERITA yang keluar daripada mulut pasangan suami isteri, Shuib (Sepahtu) dan Siti Sarah Raisuddin sekarang bertemakan Uwais Alqarni. Putera yang baru berusia 85 hari tapi sudah pandai 'bersembang'. Si comel itu juga membuatkan jadual tidur dan rehat pasangan yang bernikah pada 26 Februari 2011 itu kelam-kabut.
Namun dialah jiwa raga buat Shuib dan Sarah. Rancak bercerita tentang Uwais yang duduk elok di sebelah Shuib, Sarah membuka cerita bahawa Uwais pernah terdiam daripada menangis ketika mendengarkan lagu Bruno Mars ketika mereka menaiki kereta. Menurut Sarah, Uwais yang lahir pada 4 Disember lalu pasti menendang ketika mendengar petikan gitar.
Baru pulang daripada penggambaran filem Amir dan Lukman Pergi ke Laut arahan Mamat Khalid, rindu seakan-akan berombak-ombak di dada Shuib. Dikelek anak ke sana sini, anak yang sudah pandai mengengsot itu juga sebenarnya tidak tahan panas.
"Dia anak yang baik. Jujurnya, saya tidak pandai dengan bayi sebab saya anak tunggal. Tapi selepas mendapat Uwais, secara automatik semuanya berjalan secara semula jadi. Saya mandikan dia dan berani mendukung Uwais. Saya berbeza dengan Sarah yang sebelum ini memang serasi dengan bayi," ujar Shuib yang mengaku sudah pandai berdisiplin di tempat tidur kerana takut tertindih anaknya.
"Sewaktu berjauhan, saya selalu suruh isteri saya kirim mesej bergambar melalui telefon Blackberry. Sengaja kadangkala saya suruh Sarah nangiskan dia agar saya dapat dengar suara Uwais," akui Shuib yang sangat berbangga dapat bekerjasama dengan Mamat Khalid, sutradara yang memang sudah lama menjadi idamannya.
Uwais yang duduk di sebelah mengangguk-angguk seakan-akan faham. Sambung Sarah, hidupnya kini berbeza selepas mendapat cahayamata. Kini kalau perlu bekerja di luar, dibawanya Uwais sekali kerana dia tidak mahu berjauhan dengan anaknya.

PERTAMA kali berhadapan media, Uwais sudah pandai beraksi di depan kamera.
Bercerita tentang topik kerja, pasangan ini sudah keluar dengan sebuah single duet yang bertajuk Cinta Itu Nyawa nukilan Aidit Alfian yang dilancarkan pada bulan Februari.
"Lagu ini sebenarnya dicipta sebelum kahwin. Waktu itu Sarah memang sedang mencari single untuk dirinya. Saya terdengar lagu ini dan saya sukakan liriknya yang seperti cerita tentang kami berdua. Waktu mahu nikah, saya cakap dengan Aidit yang saya nak pinjam lagu itu untuk pasang masa majlis pernikahan kami. Kami rakamkan lagu itu, Aidit main gitar dan saya nyanyi tetapi tidak jadi dipasang. Bila Mujahid Universal dengar, dia rasa lagu itu sesuai jadi lagu duet saya dan Sarah," terang Shuib yang mengambil masa lama untuk merakamkan lagu tersebut kerana terkena 'sawan studio'.
"Lagu Cinta Itu Nyawa dirakamkan waktu saya hamil tujuh bulan. Besar pengertian lagu ini buat saya kerana sebelum ini saya tidak pernah menyanyikan lagu yang ada kena mengena dengan diri sendiri. Lagu ini benar dan memang kisah hidup Sara," ujar Sarah tentang lagu itu yang kini sudah diputarkan di radio Hot FM dan Suria FM.



Kata Sarah, selepas dua bulan lebih melahirkan Uwais, dia masih belum memiliki keberanian untuk muncul di atas pentas. Dakwa Sarah, fizikalnya kini merimaskan.
"Juan (PR Universal) yang pujuk dan bagi semangat agar saya berani berhadapan dengan media," ujar Sara sambil disambut tawa Shuib yang berasakan fizikal isterinya okey dan tidak gemuk.
Mengaku sangat senang dan suka bekerjasama dengan suaminya, akui Sarah, mereka berdua perlu mencabangkan kerjaya seni seperti sediakala.
"Sekarang kami memang sibuk mempromosikan single duet ini. Selain itu kami juga turut berlakon dalam filem Man Sewel Datang KL. Sarah akan keluar dengan single solo selepas ini. Shuib juga akan keluar dengan dua buah lagu bersama Sepahtu bertajuk Siapa Dapat Lisa dan Tak Tipu," ujar Shuib.




Khamis, 26 April 2012

Kolam Renang Terbesar Dunia Terletak Di San Alfonso Del Mar Resort, Chile.

jom
kita
tengok
kolam
terbesar
plak...
,,,
,

,,,
,












cantik
kan?
?
?
?


jom cuci mata petang-petang gini...

jom
cuci
mata

tengok
benda
yang
sejuk
macam
gini
.
.
.
.























cukup
sudah
.
.
.
.


Keluarga Aliff Aziz datang Malaysia Merisik Anne Ngasri?



Ramai yang sudah tahu hubungan Anne Ngasri dan Aliff Aziz.. walaupun mereka kata mereka masih lagi dalam proses untuk mengenali hati budi masing-masing tapi MyGosip yakin hubungan mereka sebenarnya sudah lebih daripada itu..

Ini dikuatkan lagi dengan kehadiran keluarga Aliff Aziz yang dari Singapore datang ke Malaysia berjumpa dengan keluarga Anne Ngasri…

Ada gosip-gosip mengatakan yang keluarga Aliff Aziz datang ke Malaysia sebenarnya untuk merisik Anne Ngasri.. Tapi gosip itu disangkal oleh Anne Ngasri…

jom kita baca apa kata Anne Ngasri mengenai gosip dia dirisik ni..“Ya, memang ada keluarga dia datang berjumpa dengan keluarga saya pertengahan bulan lalu. Tapi tujuan mereka datang hanya untuk mengenali lebih rapat dengan keluarga saya. Kiranya pertemuan mereka adalah untuk berkenalan sesama keluarga. Kebetulan masa itu mereka datang Kuala Lumpur sebab nak melawat Aliff yang tengah menjalani penggambaran di sini.

Waktu itu saya tak ada di Malaysia sebab pergi mengerjakan umrah,”“Mengenai soal kahwin pula, kami belum fikir lagi. Banyak lagi proses di mana saya nak tahu lebih lagi pasal dia. Memang sesiapa saja yang nak berkawan pasti nak mengakhiri dengan perkahwinan, tapi semuanya terletak pada kuasa Allah.

Apa yang saya boleh cakapkan, buat masa sekarang, kami memang tak bercakap lagi pasal perkahwinan.” Wah, rupanya keluarga Aliff Aziz datang hanya untuk berkenalan sesama keluarga rupanya.. kira ok la tu kan.. nampaknya hubungan mereka ni sudah pun direstui pihak keluarga..

Dira Pengacara Melodi Hampir Mati Akibat Minum Peluntur



Seorang pengacara wanita rancangan gosip tempatan popular yang bersiaran setiap hari minggu, dikatakan telah dimasukkan ke Hospital Serdang akibat meminum peluntur pakaian petang semalam.

Dia yang dimasukkan ke wad kecemasan sebelum itu telah pun dipindahkan ke wad pesakit luar selepas keadaanya dikatakan sudah stabil.

Menurut satu sumber yang dipercayai, pengacara tersebut telah meminum peluntur akibat tekanan dari masalah yang berlaku pada dirinya.

Dia yang dimasukkan wad pada jam 5.13 petang semalam turut cuba untuk menutup muka akibat malu dengan tindakkan akal pendek yang dilakukannya, dan cuba untuk menyembunyikan identitinya daripada diketahui ramai.

Pengacara tersebut juga sempat meminta maaf kepada peminatnya dan juga pengikutnya di laman Twitter dan meminta agar diberikan kepercayan terhadap dirinya kerana dia sendiri tidak dapat menahan tekanan yang terpaksa dihadapinya sekarang

Johan buat Zizan nangis



MEREKA mempertaruhkan bakat komedi dalam diri masing-masing dalam program realiti Raja Lawak secara solo tetapi kini cukup dikenali sebagai kumpulan duo yang mempunyai ramai peminat.Mohamad Yazid Lim Mohamad Aziz atau Johan dan Razizan Abd Razak (Zizan) sangat sinonim dengan kumpulan Jozan apabila mereka diberi kepercayaan mengendalikan program Raja Lawak.Mereka diingati sebagai pasangan hebat kerana gabungan mereka membuatkan lawak ditampilkan berjaya mencuit hati.Populariti mereka itu juga dipertaruhkan untuk menjayakan program Maharaja Lawak. Walaupun gagal merebut gelaran juara, Jozan terus diingati sebagai pelawak berkumpulan walaupun hakikatnya, Johan dan Zizan melangkah dalam dunia seni sebagai individu dan mempunyai peminat berbeza. Buktinya, jika tahun lalu Zizan diangkat peminat untuk anugerah Pelakon Komedi Lelaki Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2010 (ABPBH2010), tahun ini peminat memilih Johan pula manakala Zizan diangkat Pengacara TV Lelaki Popular meruntuhkan dominasi Aznil Nawawi untuk lapan tahun berturut-turut.Apakah kejayaan Johan merampas trofi dari Zizan akan membuatkan Jozan berpecah? Mungkin itu persoalan yang bermain di fikiran peminat selepas ABPBH2011 berakhir. Bagaimanapun, Johan dan Zizan menegaskan tidak akan timbul isu berpecah membabitkan Jozan kerana mereka tidak pernah bergabung sebagai satu kumpulan.Kata Johan, sewaktu menyertai Raja Lawak masing-masing muncul secara solo tetapi melihat bakat mereka berdua, Astro menggabungkan mereka membentuk Jozan untuk mengendalikan program Raja Lawak.“Apa yang kami persembahkan mendapat sambutan baik daripada penonton hinggakan kami banyak menerima tawaran mengadakan persembahan bersama. Saya sendiri selesa bekerja berdua kerana percantuman idea menjadikan lawak ditampilkan lebih kelakar.“Waktu sama, saya tidak pula menghadkan rakan kerja. Selain Zizan, saya juga tiada masalah bekerja dengan pelawak lain sama ada dalam filem, drama atau persembahan pentas,” katanya ketika ditemui di majlis meraikan kejayaan mereka di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2011(ABPBH2011) anjuran Astro baru-baru ini.Mengenai resipi dalam menjaga hubungan baik sepanjang bekerjasama dengan Zizan, terang Johan, perkara pertama yang sering ditekankan adalah bertindak jujur dan mengakui kesilapan yang dilakukan.“Apabila kita jujur dan tidak membawa beban membabitkan kesilapan yang dilakukan sebelum beraksi, ia akan membuatkan seorang pelawak itu berlawak dengan lebih ikhlas. Perkara itu secara tidak langsung membuatkan penonton mudah menerima dan faham apa yang ingin kita sampaikan.“Rutin biasa kami lakukan sebelum mengadakan persembahan adalah bersalaman dan berpelukan antara satu sama lain. Selain itu, sebelum mengadakan persembahan kami akan berdoa. Waktu inilah, saya akan dapat lihat sisi berbeza Zizan, dia biasanya akan menangis sepuas-puasnya sebelum tampil ke pentas,” katanya.Zizan pula menjelaskan, dia menjaga hubungan baik sepanjang bekerja dengan Johan dengan memastikan dirinya tidak terlalu baik dan rapat dengan teman kerjanya.“Walaupun tidak rapat, tetapi sesekali kami akan berhubungan. Saya berbuat begini kerana biasanya kalau kita terlampau rapat, sikap baik dan buruk akan mudah nampak. Apapun, saya sayangkan Johan kerana setiap kali antara kami punya sejarah. Kami sudah lalui susah senang bersama,” katanya.Mengenai pengakuan Johan mengatakan Zizan menangis sepuas-puasnya sebelum tampil ke pentas membuat persembahan, kata Zizan, perkara itu berlaku apabila Johan memulakannya dengan bacaan al-Fatihah.“Johan akan meminta kami sedekahkan al-Fatihah yang dibaca kepada diri sendiri. Dalam doa itu juga, Johan mahu kami ingat apa yang kita lakukan (bekerja atau berlawak) adalah untuk keluarga dan diri sendiri. “Apabila ritual ini dibuat, ia akan menjadikan kita bekerja dengan ikhlas.“Keikhlasan itu juga yang membuatkan apa yang kami lakukan, terutama membabitkan persembahan pentas menjadi sempurna.“Saya sendiri secara peribadi, suka akan apa yang dilakukan Johan untuk Jozan,” katanya

Anak Ruth Sahanaya Ikut Jejaknya



Ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi. Begitulah peribahasa yang sesuai dikaitkan dengan penyanyi popular Indonesia, Ruth Sahanaya dan anaknya, Nadine Emanuella Waworuntu ,16, yang kini sudah mula berjinak-jinak dalam bidang nyanyian.Malah Nadine yang bakal menyiapkan album pertamanya pada awal tahun hadapan, telah diberi peluang beraksi bersama ibunya ketika berlangsung Konsert 25 Tahun Ruth Sahanaya yang diadakan di Plenary Hall, Kuala Lumpur Convention Centre baru-baru ini.Ruth Sahanya, 45, berkata dia memberi kebebasan kepada anaknya itu untuk memilih apa jua bidang termasuk nyanyian mengikut kemampuan anaknya."Terus-terang sejak dia dari kecil saya tidak pernah memaksa atau mengatur minatnya. Malah saya memberi kebebasan kepadanya untuk memilih bidang yang dia suka."Kebetulan , Nadine memilih untuk menjadi penyanyi dan terlalu minat dalam bidang muzik. Jadi saya hanya menyokongnya sahaja selepas melihat dia mampu serta berpotensi untuk pergi jauh," katanya.Nadine telah beraksi secara solo di konsert tersebut dengan membawakan lagu yang pernah dipopularkan oleh ibunya yang berjudul, Amboradol.Malah lagu tersebut akan dirakamkannya semula untuk dimuatkan dalam albumnya kelak.Tambah Ruth lagi, dia tidak mahu anaknya menjadikannya sebagai batu loncatan untuk terkenal dalam bidang nyanyian tetapi perlu diiringi dengan usaha yang kuat untuk berjaya."Saya selalu ingatkan Nadine, jika dia benar-benar mahu jadi penyanyi jangan kaitkan atau menggunakan nama saya untuk jadi ternama."Saya juga yakin dia boleh menjadi penyanyi yang bagus dengan ushanya sendiri kerana dia ada haluan muzik yang berbeza dengan saya."Muzik Nadine lebih urban dan rock berbading saya. Jadi saya yakin dia boleh bawa namanya sendiri," jelasnya isteri kepada aktor Indonesia, Jeffrey Waworuntu.Selain Nadine, Ruth juga telah dikurniakan seorang puteri lagi iaitu Amabel Odelia Waworuntu yang berusia 11 tahun.

Jawatan Kosong Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ)





Warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan ditawarkan untuk memohon jawatan bertaraf Tetap dan Kontrak di Majlis Perbandaran Ampang Jaya dan keutamaan kepada Anak Negeri Selangor :

1. Pegawai Tadbir
2. Pegawai Teknologi Maklumat
3. Akauntan
4. Pegawai Penilaian
5. Jurutera
6. Penolong Pegawai Tadbir
7. Penolong Pegawai Penilaian
8. Penolong Jurutera
9. Penolong Pegawai Kesihatan Persekitaran
10. Penolong Pegawai Penguatkuasa
11. Juruteknik (Elektrikal)
12. Juruteknik (Mekanikal)
13. Juruteknik Ukur Bahan
14. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi)
15. Pembantu Penguatkuasa (5 Kekosongan)
16. Pemandu Kenderaan (4 Kekosongan)
17. Pekerja Awam (6 Kekosongan)

download job requirements here

download application form here


Closing Date :  7 Mei 2012
Location : SELANGOR




Acha Septriasa Lebih Selesa Dengan Jejaka Indonesia




Meskipun sudah lebih tiga tahun menetap di negara ini, namun pelakon dan penyanyi popular Indonsia, Acha Septriasa, 22, akui tidak pernah menjalinkan apa-apa hubungan cinta bersama jejaka tempatan.Malah dia menafikan gosip yang pernah mengaitkan dirinya bercinta dengan seorang jejaka Malaysia sebelum ini.Sebaliknya dia akui pernah bercinta dengan jejaka Indonesia yang juga pelajar di tempat pengajiannya, Lim Kok Wing cawangan Malaysia."Saya tahu, sebelum ini ada gosip yang mengatakan saya bercinta dengan orang Malaysia. Padahal ketika itu sedang menjalinkan hubungan cinta dengan orang Indonesia yang juga senior di tempat saya belajar."Kami sempat menjalinkan hubungan cinta selama 10 bulan sebelum dia melanjutkan pelajaran ke London."Selain jarak kami yang jauh kami mengambil keputusan untuk putus kerana perbezaan agama. Jadi kini sudah sembilan bulan yang lalu saya solo dan tidak punya kekasih," katanya ketika dihubungi murai.com.myNafi sengaja menolak cinta daripada jejak tempatan, menurut Acha dia akui lebih senang lagi selesa untuk menjalin hubungan dengan jejaka yang berasal dari negaranya sendiri."Terus-terang jejaka Malaysia semuanya baik-baik orangnya. Namun saya lebih selesa berkawan daripada menjalinkan hubungan serius seperti bercinta."Mungkin kerana perbezaan tempat asal dan kelahiran saya. Jadi kurang cocok(padan) untuk menjalinkan hubungan cinta dengan jejaka Malaysia."Tetapi mengikut pengalaman saya, pasti jejaka Indonesia juga yang berjaya menambat hati saya," luahnya lagi.Bercakap mengenai perkembangan terbarunya, Acha yang baru sahaja keluar dengan single Makna Cinta di Malaysia bakal tampil dengan genre muzik baru menjelang tahun hadapan."Saya merancang selepas ini mahu keluar dengan single bergenre R&B dan dance kerana saya dapati vokal saya lebih terserlah bila menyanyikan lagu berentak begitu," tambahnyaAcha bakal pulang ke negara asalnya pada penghujung Disember ini selepas tamat pengajian pada 17 Disember lalu bagi menyambung kariernya di sana.Pelatun lagu Sampai Mentup Mata ini juga akan memulakan penggambaran filem baru berjudul Bikers In Love di Indonesia menjelang tahun depan.__._,_.___

Tomok dan Ayu di Universal Studio, Singapore

salam pagi khamis, tanggal 26.04.2012..
entry pagi dimulakan dengan cerita artis sorang ini pergi ke  singapore bersama isteri tercinta...
xder cerita apa,just nak kongsi gambar mereka yang saya dapat melalui email





Rabu, 25 April 2012

BEFORE & AFTER

Petang-petang nie tak tau nak buat mende..
tetiba dapat email mengenai nie..
jom kita lihat wajah mereka dahulu dan sekarang..
korang bandingkan ler yer...

tom curise



zac efron



victoria beckham



david beckham



catherine zeta-jones



liam gallaghe



celine dion



hilary duff


nicolas cage


cheryl  cole

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...