Rabu, 4 Januari 2012

HARI PERTAMA ARIF KE TABIKA KEMAS PRESINT 5

Assalamualaikum...
salam sejahtera dan salam 1 Malaysia...

hari nie,saya g office awal sebab nak anto arif g tabika KEMAS .
kerana hari nie merupakan hari pertama sessi persekolahan untuk tabika KEMAS.

macam biasa,pagi-pagi memang jenuh juga lah nak gerak dia bagun .dari duk  taska sampai nak sekolah tabika nie.peel dia macam tu ler...
ari nie suruh gosok gg laju je...ye ler,semalam dia sakit gigi...jadi,dia xnak rasa sakit lagi..tu yang mau gosok gg tu..bab mandi,mmg ler dia liat..jenuh ler abah dia duk pujuk dia..saya tengok dari jauh je...dah standby peggang baju dia yang kena pakai..

anto pagi tadi,opah dia pun turut serta....opah dia nak tgk cucu sulong g sek macam mana..
mula2 sampai kat pintu tabika tu,dia buat hal lak,xmau masuk dalam....duk ler dia kat luar...pujuk2 pun xmau...siap ugut lagi,"kalau xmau g sek...ikut opah balik kampung"...baik punya ugut..dia kalau sebut anto kampung,mmg xnak...padahal,atuk,opah n  pakcik dia layan baik kat dia..nak juga duk ngan ibu dia yang garang nie...kalau sesetengah budak,bila dah duk ngan opah,mesti kureng ckit ngan mak ayah...yang dia nie lain ckit,,,,nak juga berkepit ngan mak ayah dia juga..

berbalik pada cerita tadi,saya ngan abah dia pun masuk dalam..dia masih lagi duk kat luar..budak2 lain pun masuk dalam...cikgu dape duk hidangan sarapan pagi...air milo ngan biskut...arif xmau makan..bapa dia ape lagi,biasalah kat tabika KEMAS kan banyak mainan,buku...jadi,abah dia pun duk sua kat dia buku  n tunjuk mainan yang ada..cair juga dia akhirnya...ckit2 kaki dia melangkah masuk ke dalam...
yahooo!!!!! taktik berjaya..dia dah masuk ke taska n dah mula main barang2 yang ada..saya pun dah jumpa cikgu dia...dah bagi gambar yang x sempat nak bagi masa daftar ari tu..

pas tu,try g kat dia...amin ngan dia.mau..n ok...tandanya,dia boleh ditinggalkan di situ n saya boleh g kejer ngan tenang...sebelum g tu...jengok-jengok gak ape dia buat..dia biasalah...semua benda nak usik...bila rasa dia macam dah boleh sesuaikan diri...saya pun tinggalkan dia...lagipun peraturan kat c2,ibu bapa xleh tunggu/teman anak...mungkin tujuan dia supaya anak boleh berdikari...

tengok pada budak lain,mula2 tadi,semua macam ok jer..tapi bila ibu bapa nak tinggalkan mereka,mula lah ada yang meraung nak ikut balik...dah terbalik lak...tadi arif xnak masuk,kawan2 lain slamber jer...nie,arif lak buat xkisah n ada beberapa orang budak dah mula teriak bila ibu bapa tinggalkan mereka...macam2 gelagat budak boleh tengok...

apa-apa pun...moga mereka boleh sesuaikan diri n boleh belajar dengan baik..
AMIN

2 ulasan:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

anak sy ms mula-mula pi tadika meraung gak..seminggu teman..


tp skang masuk darjah 1 rilek je dah x nangis..

CariNur berkata...

assalamualaikum...ni tadika yg kat kuarters presint 5 yg warna hijau tu ke?agak2 blh daftar anak lg x?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...