Khamis, 7 April 2011

SETELAH SEMINGGU X BERBLOG

FUHHHHHH.....................
baru seminggu xberblog..rasa cam ader yang xkena...
ye ler,selalu,kalau pg2....
sampai je office,mesti terus on pc n tgk blog....
manaa tau kot-kot ader sape2 tinggalkan pesanan ke....xpun,ader sape2 nak inform maklumat ape2 ke dan paling penting...kot-kot aku ader menang mana2 contest yang dpe anjurkan

minggu lepas memang aku busy sangat...sebenarnya,bukan aku je busy...tp 1 office busy..minggu lepas merupakan minggu terakhir untuk selesaikan 5S yang kami sertai...korang mesti dok pikir,ape lah 5s 2 kan?
5s 2 adalah:

S- SISIH
S-SUSUN
S-SAPU
S-SERAGAM
S-SENTIASA AMAL

Jadinya,ape benda yang xdiperlukan,perlu di sisih.yang diperlukan,perlu disusun elok2,mana yang kotor,perlu disapu n semuanya perlu seragam dan akhir skali perlu sentiasa amal...

banyak perubahan yang boleh dilihat selepas 5s nie...masuk office pun rasa ceria je sebb dah cantik...keje pun macam semangat tinggi dah...hahahaha,,,,,sebelum nie bukan xbersemangat...tp,macam kureng ckit...la nie x,,,,semangat  tinggi nak datang office....

selain 5s,minggu lepas saya sibuk dengan lawatan ke MARDI,Serdang...ramai juga yang sertai lawatan 2 lebih kurang 37 orang...lawatan 2 pada 29.03.2011 dari jam 8.30 pagi - 1 tengah hari...kami dibawa melihat cara membuat rempeyek, kuih ros potong nanas menggunakan mesin, masak lemang menggunakan mesin dan macammacam lagi ...peralatan yang digunakan menjimatkan masa dan tenaga....tp mungkin kos pembelian agak tinggi berbanding menggunakan tenaga yang kita ada.nak tunjuk pun time 2 xbawa kamera.so,xdpat nak paparkan aktiviti2 kami di sana.

dan minggu lepas juga,saya menghadiri temuduga di bangunan SPA,Putrajaya...jawatannya adlaah,PENOLONG PEGAWAI LATIHAN E27...kira,jawatan nie menempatkan kita di ikbn2/ilp dimana ia dibawah Kem.Belia&Sukan...keputusannya....kena tuuuuuuuuuuunnnnnnnnnnnnnnnngggggggggggggggggggggguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....................


kerana,komitmen seperti di atas lah aku xberblog selama seminggu...nie mood berblog dah datang balik...so,yang first aku buat adalah,join GA/CONTEST  yang rakan2 anjurkan...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...