Jumaat, 28 Januari 2011

JENIS MINUMAN PENGGANTI AIR PUTIH

Saya tahu,tidak ramai yang gemar minum air putih walaupun kita tahu/sedar tentang kebaikkan air putih itu sendiri kepada kesihatan tubuh badan.
jadi,di sini, saya akan berikan minuman lain yg boleh menggantikan keperluan meminum air putih:

JUS OREN
Jus dapat menghalang penyakit jantung.Antioksidan dlm jus oren dapt melindungi diri dari radang yang boleh menyebabkan sakit jantung.Malah,merea yang sering makan makanan segra diketahui mengandungi radikal bebas dan kemudiannya minum jus oen ini dapat mengurangkan kadar radikal bebas pada tubuh badan.walaubagaimana pun, kadar gula dalam jus tersebut juga perlu diambil perhatian kerana,sekiranya gula berlebihan,ditakuti kesan lain yang akan timbul.

SUSU COKLAT
Segelas susu coklat mengandungi banyak karbohidrat dan protein yang mana,mampu memulihkan tenaga setelah menjalankan pelbagai aktiviti.bg golongan atlet yg mengamalkan minum susu coklat ini lebih bertenaga berbanding yang minum air sahaja.susu coklat juga dpt membantu mengurangi rasa sakit dan keletihan.

JUS TOMATO
Jus tomato diketahui dapat menurunkan risiko kanser.ia kaya dengan vitamin B dan likopin yang dpt membantu menghalang kanser.

TEH HIJAU
Teh hijau pula berfungsi bg memelihara berat badan.selain itu,ia kaya dengan antioksidan yang mana dapat menghalang penyakit jantung dan kanser terkena kepada pengamal teh hijau ini.untuk rasa yang lebih enak,cuba tambahkan ais ke dalam minuman.

e2 antara jenis minuman lain yang kita boleh ambil selain daripada air putih yang mana,ia baik untuk badan selagi tidak diambil berlebihan.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...