Selasa, 15 Mac 2011

Contest Kalaulah Aku Jadi Jutawan..


salam sejahtera semua...............kali nie,saya nak join contest nie lak..
contest nie saya terjah dari blog sayasukanyanyi.
tapi,empunya contest ni sebenar adalah
tengok pada tajuk contest nie...
giler siotttttt sape xnak jadi jutawan...
kalau ader yang offer kat aku untuk jadi jutawan
mau 2 2 tangan ngan kaki skali aku angkat
(nampak sangat mata duitan aku nie...ish...ish...ish)
walaubagaimanapun,aku bersyukur dengan khidupan aku sekarang...
tp,kalau dah ditakdirkan aku menjadi jutawan......
......xtertadah tangan nie mengucapkan syukur pada-NYA...
(nie dah melalut nie....)
...............berbalik kepada yang asal........

kehendak penganjur,suruh kita "senaraikan 3 benda yang korang paling nak buat kalau korang jutawan"?
awat 3 jer,kenapa x 10,20,30 dan.................
hehehe...jawapan aku:
yang pertama:
tententunya,aku nak bawa keluarga aku,keluarga mertua aku mengerjakan haji di Mekah.aku nak tunaikan  rukun islam yang ke-5 tu selepas 4 yang lain telah ku tunaikan iaitu:
  • mengucap dua khalimah syhadah
  • solat 5 waktu sehari semalam
  • bepuasa
  • menunaikan zakat
yang ke-2:
aku nak melabur/menyimpan untuk 2 anakku iaitu muhamad arif hanafi & siti nur aisyah serta untuk aku dan suami juga bagi bekalan selepas pencen....

yang ke-3:
ha,yang nie,nak memenuhi kehendak aku sendiri iaitu,nak beli rumah,kereta,g melancong dan sebagainyaa(kalau senaraikan semua,mau xcukup page)

dah disenaraikan 3 benda yang aku nak.kini,aku nak tagg mereka2 yang dikehendaki
yang pertama:mizaapple
yang kedua:fadilaz
yang ketiga:miss wunny

due date
31.03.2011
                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...