Jumaat, 18 Mac 2011

GiFt To GIVE: MASUK HOSPITAL???




klik sini kalau nak join
kllik sini kalau nak tahu syarat-syaratnya

tarikh akhir 31.03.2011

pengalaman saya
"pengalaman saya dihospital masa saya melahirkan anak sulong.sebenarnya,saya datang ke hospital Tapah, Perak hanya untuk check denyutan jantung anak sebb doc dah pesan,kalau 03.07.2007 saya xbersalin(due date),04.07.2007 n seterusnya saya kena datang hospital tiap2 hari sehingga saya bersalin.nak jadikan cerita,masa nurse check saya,dia ada ty saya ada turun tanda ape2 x...yelah,yang saya tahu,kalau sakit/turun darah  e2 tanda nak bersalin...saya pun dengan confident cakap "xada".nurse ty lagi...tanda2 lain ada x?sy tanya balik,tanda macam mana?turun air ke...katanya...jd sy jawap lah,kalau turun air ader lah..banyak x?berapa kali tukar pad...saya ckp lah dalam sehari dekat 10x tukar pad...nurse terkejut...dia kata kenapa x dtg hospital...sy cakap lah...buat ape nak dtg hospital,xsakit pun..nurse pun cakap lah...e2 juga adalah salah satu tanda nak bersaalin...saya pun terkejut....nurse 2  rujuk ngan doc.dan keputusannya...saya kena bersalin hari 2 juga....
 dengan xder standby baju baby semua,saya dihantar ke Hospital Teluk Intan,perak untuk rawatan lanjut dan di sana saya di induce..alhamdulillah...tepat jam 8.17 malam,saya melahirkan baby boy yang diberi nama MUHAMAD aRIF hANAFI yang kini dah pun berumur 4 tahun..."











1 ulasan:

Dr. Rodzila Rodi berkata...

salam..
maaf baru berkesempatan menyinggah..
memang tak ramai tau..keluar air ketumban mmg kene dtg hospital walaupun xde contraction lg..sebab mempunyai risiko jangkitan sebenarnya..

alhamdulillah anak pun dah besar srkg ni..semoga sihat sentiasa..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...